אודות

ד"ר שחר, יועצת חינוכית ומשפחתית, חוקרת באוניברסיטת תל-אביב ומרצה באקדמיה ובמשרד החינוך, היא המפתחת של הגישות נוירו-פדגוגיה ותרפיה (נוירו-טיפול) מקדמות ובעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ומבוגרים משנת 2002. היא הילדה 'המופרעת' עם הפרעת הקשב והקשיים הרגשיים שהפכה את הכאבים שחוותה כילדה לשליחות בחייה. סיפור חייה הופיע במגזין 'מנטה' ובאתר 'Ynet' וסחף הורים וצוותי חינוך רבים להבין שהמוח שלנו הוא בסך הכל נקודת התחלה- כשלומדים איך אפשר ללמד את המוח שלנו להיות ולפעול לטובתנו (במקום לעיתים לרעתנו)- החיים שלנו משתנים. 

כששואלים את ד"ר שחר האם אפשר לצמצם את הפרעת הקשב, חרדות, דכדוך, הלכאה עצמית ולשנות זוגיות לטובה– היא אומרת משפט אחד בלבד: "תבחרו- נצליח, המחקרים והניסיון עומדים לרשותנו, עכשיו אתם צריכים לשחרר את מה שעשיתם קודם ולעוף עם מה שאנחנו כבר יודעים שעוזר ועובד".

המכון משלב הן מרכז טיפולים והן מכללה, המתבססים על 2 גישות מרכזיות: נוירו-פדגוגיה מקדמת ונוירו-תרפיה מקדמת.

גישה נוירו-טיפולית מקדמת היא גישה שלוקחת את תחום הטיפול והייעוץ לרמה גבוהה המאפשרת הישענות הן על מודלים ומחקרים פסיכולוגיים וחינוכיים, והן על מודלים ומחקרים בתחום המוח הגמיש ושיפור תפקודי המוח. שילוב זה מאפשר יצירת שינויים משמעותיים יותר אצל הילד והמבוגר על-ידי שינוי הדרך בה המוח פועל ולימוד הילד והמבוגר להיות במודעות קשובה לתהליכים בחייו, לשפר יכולות של עצירה מודעת ושינוי מכוון של הפעילות המוחית, כדוגמת ויסות קשב, ויסות מחשבתי וויסות רגשי. השינויים שנוצרים בדרך זו מחזקים את המערכות במוח ומאפשרים שהשינויים האישיים, הזוגיים והמשפחתיים יישארו ואף יתחזקו לאורך שנים רבות.

גישת נוירו-פדגוגיה מקדמת גישה זו מנגישה מחקרי התערבות רבים בארץ ובעולם לכדי כלים וטכניקות לצמצום הפרעת קשב, לקויות למידה וחיזוק יכולות למידה וחשיבה, בעזרת שינויים משמעותיים בדרכי ההוראה- פרטני ובכיתה. זהו גם שמה של התכנית לשיפור תפקודים מוחיים של ד"ר שחר בתוך משרד החינוך. ד"ר שחר מלמדת בתי ספר ועוברת איתם תהליך מדהים של שינוי דרכי ההוראה ומעבר לתהליכים לימודיים שמחזקים מיומנויות ותפקודים מוחיים בכל שיעור, בכל יום- ויסותים (רגשי, מחשבתי, התנהגותי), מיומנויות לומד עצמאי, קשב, ריכוז, עמידה מול קהל, ביטחון, מיומנויות חברתיות, הפחתת חרדת ביצוע ועוד!

 

כך תוכלו להיעזר בנו: 

אלו התחומים שתוכלו להיעזר בנו וכך תוכלו לעשות זאת- 

  1. טיפול בהפרעת קשב ילדים ונוער לצמצום הפרעת הקשב/ התפרצויות כעס/ חרדות ללא תרופות- הטיפול נעשה בשתי דרכים נהדרות: תכנית מקוונת (לחצו כאן למעבר לפרטים נוספים) או פגישות במכון/זום התהליך כולל הן הדרכת הורים (בדרך כלל 60-70 אחוזים) ופגישות עם ילדכם. המסע המדהים הזה מתחיל בפגישה ראשונה עם ההורים, בה ד"ר שחר שואלת המון שאלות ולומדת אתכם ואת הרקע המעצב של ילדכם, פגישה שנייה של הערכת תפקודים (משחקים, קריאה, כתיבה וכדומה- מהנה מאוד!), פגישת הדרכה אתכם ההורים בה ד"ר שחר משתפת את מה שהיא רואה מבחינת הערכת התפקודים ותחילת פגישות ההדרכה ופגישות עם ילדכם. כשהתהליך מתחיל לתפוס תאוצה, הפגישות נפתחות לפעם בשבועיים. ככל שתעופו עם הכלים וההדרכה של ד"ר שחר- כך התהליך מתקדם יותר טוב ומהר. בכל שלב תוכלו לשלב בין שתי האפשרויות (כך לדוגמה, כמעט כל המשפחות שמטופלות במכון רוכשות גם לפחות אחת מהתכניות המקוונות כדי לזרז את התהליך. באופן דומה משפחות שעוברות תהליך מקוון עם התכנית שלנו, לעיתים בוחרות להוסיף פגישות במכון בתדירויות משתנות. 
  2. טיפול בהפרעת קשב / שליטה בכעסים/ חרדות/ דכדוך למבוגרים- אחד התהליכים הכי שווים שחברי קהילת המכון שלנו לא מפסיקים לדבר עליו. את המסע המדהים של הטיפול אפשר לעשות בשתי דרכים: תכניות מקוונות (לחצו כאן לפירוט אודות התכניות המקוונות) או בפגישות אחת לשבוע במכון/זום.  בפגישות ובתכניות המקוונות תלמדו מהם הגורמים שמייצרים או מחמירים את הקשיים שאתם חווים, מהן המערכות והאוטומטים המוחיים שעליהם תעבדו ומשם תקבלו ידע, כלים מתקדמים וליווי בדרך לצמיחה ולשינוי חייכם לטובה ולשינוי פעולת המוח שלכם לטובתכם. תלמדו לעשות זאת לפי כל מה שנלמד במחקרים מובילים מהארץ ומהעולם ומהניסיון של ד"ר שחר בשטח, כמוביל לשיפור תפקודי המוח סביב הפרעת קשב, שליטה בכעסים, חרדות ודכדוך. 
  3. ייעוץ זוגי ובניית תקשורת מקדמת- לבנות מערכת יחסים זוגית ויותר מכך- מערכת יחסים זוגית והורית, היא אחת המשימות הקשות שזוגות מתמודדים איתה. גירושים, ריחוק ומשברים הן תוצאות כואבות של בנייה לא נכונה של הזוגיות, ההורות והתקשורת. את הייעוץ תוכלו לעבור בשתי דרכים מרכזיות: תכנית מקוונת (למעבר לפרטים לחצו כאן) ומפגשים אחת לשבוע במכון. במהלך התכנית או המפגשים תלמדו לעבור מתקשורת נפוצה שיוצרת קונפליקטים, משברים וחוויות שליליות, לתקשורת מקדמת אשר תאפשר לכם תוך כדי המסע הנפלא הזה, לבנות תכנית משפחתית וזוגית ולייצר את הבית והזוגיות שאתם חולמים עליהם.  
  4. בתי ספר וגנים- 'תכנית נוירו-פדגוגיה מקדמת' מחכה לכם במאגר התכניות של משרד החינוך. תוכלו ללמוד עליה יותר בקישור זה
  5. מטפלים ואנשי חינוך- מוזמנים ללמוד על המכללה שלנו בקישור זה
  6. ספר הילדים של ד"ר שחר 'אימפה רומפה והכעס עובר'- לפרטים והזמנה לחצו כאן

כניסה לאתר המעבדה לגיל הרך, אוניברסיטת תל אביב

ועוד כמה פרטים שכדאי לדעת על ד"ר שחר

  • דוקטור וחוקרת באוניברסיטת תל-אביב
  • מורה לחינוך מיוחד, יועצת חינוכית ומשפחתית
  • עובדת בתוך ומחוץ למערכת החינוך משנת 2002 עם משפחות בתחום שיפור תפקודי המוח
  • בעלת מכון טיפולי ולימודי לשיפור תפקודים מוחיים בכל הגילאים: חיזוק המוח ושינוי העיבודים בו- מסייע בצמצום הפרעות קשב והתנהגות (חוסר שליטה בכעסים וחרדות) וצמצום לקויות למידה, כולל דיסלקציה
  • מנגישה מחקרים מובילים מהארץ ומהעולם לשיפור המוח בגילאים השונים באמצעות מודלים וכלים הוראתיים וטיפוליים שקל ליישם ולעבוד איתם
  • מנחת השתלמויות ובעלת תכניות במשרד החינוך בתחומי המוח הגמיש, שיפור תפקודים מוחיים (קשב, לקויות, רגשי והתנהגותי) ושיפור יחסי מורים-הורים
  • מתמחה במודלים משלובים של NLP, מיינדפולנס ו-CBT לחיזוק המוח ויצירת שינויים לטווח ארוך אצל ילדים ומבוגרים
  • מחברת הספר 'אימפה רומפה והכעס עובר' שמבוסס על מודלים שלי לשיפור תפקודים מוחיים ויצירת שינוי רגשי והתנהגותי אצל ילדים
  • לשעבר רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית, סמינר הקיבוצים
  • לשעבר מרצת סגל פנים וחוקרת במכללת אור-יהודה (מל"א)