ד"ר שחר, יועצת חינוכית ומשפחתית, חוקרת באוניברסיטת תל-אביב ומרצה באקדמיה ובמשרד החינוך, היא המפתחת של הגישות נוירו-פדגוגיה ותרפיה (נוירו-טיפול) מקדמות ובעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ומבוגרים משנת 2002. היא הילדה 'המופרעת' עם הפרעת הקשב והקשיים הרגשיים שהפכה את הכאבים שחוותה כילדה לשליחות בחייה. סיפור חייה הופיע במגזין 'מנטה' ובאתר 'Ynet' וסחף הורים וצוותי חינוך רבים להבין שהמוח שלנו הוא בסך הכל נקודת התחלה- כשלומדים איך אפשר ללמד את המוח שלנו להיות ולפעול לטובתנו (במקום לעיתים לרעתנו)- החיים שלנו משתנים.
כששואלים את ד"ר שחר האם אפשר לצמצם את הפרעת הקשב, חרדות, דכדוך, הלקאה עצמית ולשנות זוגיות לטובה– היא אומרת משפט אחד בלבד: "תבחרו- נצליח, המחקרים והניסיון עומדים לרשותנו, עכשיו אתם צריכים לשחרר את מה שעשיתם קודם ולעוף עם מה שאנחנו כבר יודעים שעוזר ועובד".
- דוקטור מטעם אוניברסיטת תל-אביב
- חוקרת בקבוצת ה-Econeurobiology research מכללת אורנים
- חברת מעבדת הגיל הרך והמשפחה, אוניברסיטת תל-אביב (אתר המעבדה)
- מורה לחינוך מיוחד, יועצת חינוכית ומשפחתית
- עובדת עם ילדים ומבוגרים בתחום שיפור תפקודי המוח- קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות משנת 2002
- בעלת מכון טיפולי ומכללה לשיפור תפקודים מוחיים בכל הגילאים: קשב, התנהגות ולקויות למידה
- בעלת פינה בתכנית הבוקר של עדן הראל ועודד מנשה, ערוץ 14
- מנחת השתלמויות ובעלת תכנית במשרד החינוך (גפ"ן והכלה והשתלבות) בתחומי המוח הגמיש, שיפור תפקודים מוחיים (קשב, לקויות, רגשי והתנהגותי)
- מרצה בתואר השני בתחום המוח, תודעה ושיפור תפקודים מוחיים, האקדמית אונו
- מחברת הספר 'אימפה רומפה והכעס עובר' שמבוסס על מודלים שלה לשיפור תפקודים מוחיים ויצירת שינוי רגשי והתנהגותי אצל ילדים
- מנגישה מחקרים מובילים מהארץ ומהעולם לשיפור המוח בגילאים השונים באמצעות מודלים וכלים הוראתיים וטיפוליים שקל ליישם ולעבוד איתם
- מתמחה במודלים משלובים של NLP, מיינדפולנס ו-CBT לחיזוק המוח ויצירת שינויים לטווח ארוך אצל ילדים ומבוגרים
- בעברה רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית, סמינר הקיבוצים
- בעברה מרצת סגל פנים וחוקרת במכללת אור-יהודה (מל"א)
- מנגישה ידע ביו-טיוב, אינסטגרם ופייסבוק
המכון משלב הן מרכז טיפולים והן מכללה, המתבססים על 2 גישות מרכזיות: נוירו-פדגוגיה מקדמת ונוירו-תרפיה מקדמת.
גישה נוירו-טיפולית מקדמת– היא גישה שלוקחת את תחום הטיפול והייעוץ לרמה גבוהה המאפשרת הישענות הן על מודלים ומחקרים פסיכולוגיים וחינוכיים, והן על מודלים ומחקרים בתחום המוח הגמיש ושיפור תפקודי המוח. שילוב זה מאפשר יצירת שינויים משמעותיים יותר אצל הילד והמבוגר על-ידי שינוי הדרך בה המוח פועל ולימוד הילד והמבוגר להיות במודעות קשובה לתהליכים בחייו, לשפר יכולות של עצירה מודעת ושינוי מכוון של הפעילות המוחית, כדוגמת ויסות קשב, ויסות מחשבתי וויסות רגשי. השינויים שנוצרים בדרך זו מחזקים את המערכות במוח ומאפשרים שהשינויים האישיים, הזוגיים והמשפחתיים יישארו ואף יתחזקו לאורך שנים רבות.
גישת נוירו-פדגוגיה מקדמת– גישה זו מנגישה מחקרי התערבות רבים בארץ ובעולם לכדי כלים וטכניקות לצמצום הפרעת קשב, לקויות למידה וחיזוק יכולות למידה וחשיבה, בעזרת שינויים משמעותיים בדרכי ההוראה- פרטני ובכיתה. זהו גם שמה של התכנית לשיפור תפקודים מוחיים של ד"ר שחר בתוך משרד החינוך. ד"ר שחר מלמדת בתי ספר ועוברת איתם תהליך מדהים של שינוי דרכי ההוראה ומעבר לתהליכים לימודיים שמחזקים מיומנויות ותפקודים מוחיים בכל שיעור, בכל יום- ויסותים (רגשי, מחשבתי, התנהגותי), מיומנויות לומד עצמאי, קשב, ריכוז, עמידה מול קהל, ביטחון, מיומנויות חברתיות, הפחתת חרדת ביצוע ועוד!
מטפלות נוספות במכון
עדי צפדיה, המכון במודיעין ובמקוון:
- בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, בר-אילן
- נוירו-יועצת משפחתית ומדריכת הורים
- עבדה במשך 15 שנים בחינוך הבלתי פורמאלי (בין היתר בשכנות ג'סי כהן) עם ילדים עם הפרעת קשב וקשיים רגשיים והתנהגותיים
- בעברה, עבדה בניהול בתכנית 360- התכנית הממשלתית לילדים ונוער בסיכון
- סטודנטית מצטיינת של המכון בלימודי טיפול ואימון מוחי להפרעת קשב ולקויות למידה
- מדריכה בתכנית של המכון בבתי הספר 'נוירו פדגוגיה מקדמת'
טלי בן טוב, המכון במודיעין ובמקוון
- בוגרת לימודי משפחה וטיפול בהפרעת קשב במכללת לוינסקי
- בוגרת מסלול נוירו ייעוץ משפחתי והדרכת הורים במכללה של המכון
- סטודנטית מצטיינת במסלול ללימודי טיפול ואימון מוחי להפרעת קשב במכון
- בעלת ניסיון של 5 שנים בעבודה עם הורים וילדים סביב קשיים רגשיים והתנהגותיים והפרעת קשב