אודות

ד"ר קורל שחר מטעם אוניברסיטת תל-אביב, יועצת חינוכית ומשפחתית, מומחית שיפור תפקודים מוחיים והפרעות קשב,
התנהגות ותקשורת מקדמת. במהלך ה-18 שנים האחרונות עובדת עם הורים וילדים בתוך
ומחוץ למערכת החינוך. מנחת השתלמויות של משרד החינוך בתחום המוח הגמיש ושיפור תפקודים מוחיים ובעברה, רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית בסמינר הקיבוצים ומרצת סגל פנים במכללת אור-יהודה (מל"א).
במקביל, חוקרת באוניברסיטת תל-אביב, מרצה בכנסים בארץ ובעולם ובעלת מרכז טיפולים
פרטי (פנים-אל-פנים ומקוון) לייעוץ משפחתי וטיפול בהפרעות קשב, לקויות למידה, בעיות
והפרעות התנהגות לילדים ומבוגרים.

בנוסף, ד"ר שחר מטפלת ומכשירה לטיפול לחרדות, אשר עובד על שיפור תפקודים ודפוסי פעולה של המוח. הטיפול עליו מתבססת ואותו ד"ר שחר מלמדת, נמצא במחקרים רבים בעולם, בתחום שיפור תפקודי המוח, כמצמצם חרדות באופן מובהק ומונע דפוסי חרדה נוספים (טיפולים קוגניטיביים שיוצרים שיפור בתפקודי המוח). 
לקראת הוצאת ספר הילדים הראשון: "חוכמת האמר"ת" ,עתיד לצאת לאור במאי 2021

תחום שיפור תפקודים- כבר משנות ה-90, אנחנו כחוקרים, יודעים לשפר את המוח באופן משמעותי- דיסלקציות, הפרעת קשב, הפרעות התנהגות ועוד. אנחנו יודעים שכבר לא צריך להתפשר על החיים- אפשר לשפר את המוח ולנצח את הקשיים! לא אסטרטגיות מפצות, לא קביים שתחיו איתם את החיים- אלא שיפור של התפקודים המוחיים שחלשים יותר. יחד-עם-זאת, מרבית המידע החשוב הזה נשאר באקדמיה- במעבדות שלנו, במחקרים ובמאמרים. כחלק מגישתי ורצוני לעזור, החלטתי שאני מתעקשת להישאר בשטח, לצד המחקר, ועוסקת בהנגשה של כל מה שנמצא במחקרים שלי ושל הקולגות שלי,  לכדי תהליכים טיפוליים במרכז (פנים-אל-פנים) ובמקוון . עד היום עבדתי עם מאות משפחות ויצרנו שינויים יוצאי דופן, צמצמנו את ההפרעות שיש לילדם או למבוגר עצמו ויצרנו תאים משפחתיים חזקים ומאושרים. 

אני מזמינה אתכם להיות חלק ממעגל משפחות גדול, שמנהל את החיים המשפחתיים בצורה רגועה, מהנה, יעילה ומוצלחת. מעגל הורים שילדיהם מצליחים חברתית, רגשית ולימודית.

 

כל ילד והורה רוצים להצליח- לא לכל אחד יש עדיין את הכלים לעשות זאת. בואו לקבל את הכלים וליהנות מהתא המשפחתי שלכם בדרך שלווה ונעימה יותר. 

כניסה לאתר המעבדה לגיל הרך, אוניברסיטת תל אביב

קורות חיים אקדמיים: 

1.      השכלה אקדמית:

 

התואר

חוגים

מוסד אקדמי

קבלת התואר

שלישי

ייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד

אוניברסיטת תל-אביב

2020

שני

ייעוץ חינוכי

אוניברסיטת חיפה

2014

ראשון

חינוך מיוחד ותקשורת

אוניברסיטת חיפה

2006

תעודת יעוץ משפחתי

 

מכון פתרונות

2015

 

 

2.      הוראה אקדמית ודרגה אקדמית (במוסד העיקרי):

 

שנים

המוסד

דרגה אקדמית (המוסד המעניק)

היקפי משרה

2018-2020

סמינר הקיבוצים

רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית

75%

2017-2019

מל"א

מרצה בסגל פנים, מנחת פרוייקט הגמר בתואר השני בחינוך המיוחד

100%

 

 

 

4. תפקידים ופעילויות אחרות מחוץ לאקדמיה

 

מ-2018   מנחת השתלמויות בנושאי אימונים מוחיים, ניהול כיתה עם ילדי קשב, לקויות
              למידה והפרעות התנהגות, יחסי מורה-הורה לילדים עם קשב, לקויות והפרעות
              התנהגות, פסג"ה, משרד החינוך.

2018-2017  התמחות ומאמנת קבוצות ילדי הפרעת קשב באמצעות תוכנות ואפליקציות,
                   אוניברסיטת תל-אביב, כחלק מהתואר השלישי.

מ-2015   יועצת חינוכית ומשפחתית פרטית, מתמחה באימונים מוחיים לקשב, לקויות
               למידה, וויסותים ו-
ODD.

2015-2003   מורה מתקנת ולאסטרטגיות למידה בשילוב עם הדרכת הורים ואימונים
                    קשביים.

 

 

5. השתתפות פעילה בכנסים מדעיים

 

Shachar, C. (2019). Parent-Child Joint Writing in an on-line forum. Society for Research in Child Development, biennial meeting 2019 (Baltimore, USA).

Shachar, C. (2019). Parent-Child Joint Writing in an on-line forum. SSSR, biennial meeting 2019 (Toronto, Canada).     

    

 

פברואר 2019- הרצאה: כתיבה משותפת הורה-ילד בפורום מקוון כמקדמת אמפתיה קוגניטיבית ומוגנות ברשת, יום העיון הבין-אוניברסיטאי לגיל הרך, אוניברסיטת בר-אילן.

שחר, ק' (2019). עם הכנס נערך באנגלית כתבי באנגלית עם נערך בבעברית לפי הפורמט למעלה

 

אוקטובר 2018- הצגת פוסטר: כתיבה משותפת הורה-ילד בפורום מקוון כמקדמת אמפתיה
                       קוגניטיבית ומוגנות ברשת, הכנס להתפתחות פסיכולוגית ומניעה,
                       אוניברסיטת תל-אביב.

יולי 2018-  הרצאה: כתיבת הורה-ילד בפורום מקוון כמקדמת משתנים אורייניים, הכנס
                 ה-12 של האגודה הישראלית לאוריינות ושפה, אוניברסיטת תל-אביב.
פברואר 2018-
הרצאה: שיח עמיתים מקוון של ילדי גן, בתיווך הורי, יום העיון הבין-
                      אוניברסיטאי לגיל הרך, אוניברסיטת תל-אביב.

אוגוסט 2017- הרצאה: חשיבות הקשר בין השטח לאקדמיה, כנס יועצות מחוז המרכז,
                     אוניברסיטת תל-אביב

 

6. קורסים שלימדתי ב-5 השנים האחרונות

(א)   קורסים

ניצני אוריינות בחינוך המיוחד –  מל"א 

ADHD בראיה מערכתית וטיפולית- מל"א 

הילד המתקשה- סוגיות בהדרכת הורים- מל"א 

פדגוגיה ופרופסיה בעידן הפוסט-מודרני ולמידה מבוססת פרויקטים- מל"א

הפרעות התנהגות אצל ילדים ונוער- מל"א

הדרכה פדגוגית- סמינר הקיבוצים 

(ב)   הדרכת סטודנטים

הנחיית סטודנטים לפרויקט גמר בחינוך המיוחד, תואר שני, מל"א

עבודה מעשית, המחלקה לחינוך יסודי, סמינר הקיבוצים

 

7. פרסומים:

 

1.      עבודת התזה: " כתיבה מקוונת ומעגלי נשים מקוונים ככלי תרפויטי למצוקות רגשיות של אימהות לילד ראשון".

  1. Supporting Children’s Writing in a Preschool Online Forum: The Effects of Parent-Child Joint Writing on Children’s Early Literacy, in progress
  2.  Parental Supporting preschooler's Writing in an Online Forum: An Opportunity to Teach Respectful and Ethical Online Conversation, in progress

*מחקרים נוספים שנחקרו במל"א ועדיין לא נכתבו/פורסמו- יפורסמו כאן כשיכנסו לשיפוט כתב עת