מחקר חדש מצא: ילדים (ומבוגרים) עם הפרעת קשב הם לרוב פחות מאושרים

מחקר חדש מצא: ילדים (ומבוגרים) עם הפרעת קשב לרוב פחות מאושרים!
מאת: ד"ר קורל שחר

מחקר מקיף שנערך לאחרונה בארצות הברית, מצא שילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז, מדווחים על רווחה נפשית נמוכה יותר, כדוגמת מדדי אושר נמוכים יותר, מאשר אנשים ללא הפרעת הקשב.

למה זה קורה?

ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב, המלווה במוסחות גבוהה וקושי בניהול הקשב, הם ילדים ומבוגרים שנוטים לחשוב יותר על העבר ועל מה יהיה בעתיד ופחות ממוקדים בהווה. נדידת המחשבות הזאת מתרחשת כ-50% מהיום של ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב, ולכן הם מתמקדים באירועים שליליים שקרו בעבר או במה יהיה בעתיד (מחשבות שבדרך כלל מלוות באכזבה, לחץ, חרדה, מתח, דכדוך ועוד) ואינם מצליחים להתמקד בהווה- בבניית הרגע הזה וביכולת שלהם לקדם את עצמם. ילדים ומבוגרים אלו מרגישים פעמים רבות חסרי-אונים, מתוסכלים ומדוכדכים. כשאנחנו לא מתמקדים בהווה, אנחנו גם לא מצליחים לתפקד בו בצורה מיטבית, דבר שמוסיף לעבר הפחות מוצלח בו ילדים ומבוגרים אלו מתמקדים בו… דבר זה נכון גם לילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז שנוטלים ריטלין או תרופות אחרות.

האם זה בר שינוי?

התשובה החד-משמעית היא- כן! המוח שלנו גמיש והיום המחקר אודות היכולת שלנו לשנות את המוח ואת הדרך שהוא פועל הוא רחב ומבוסס מאוד. בעזרת המחקר הרב, שנמצא גם בחלק מהמחקרים שלי, אנחנו יודעים היום לשפר תפקודים קשביים, ניהוליים, רגשיים, התנהגותיים, לקויות למידה, דיסלקציה ועוד! אני אישית עושה זאת עם ילדים ומבוגרים רבים גם במחקר וגם בקליניקה ובסדנאות המקוונות שלי והתוצאות מדהימות.

האם יש גיל שהוא מוקדם או מאוחר מידי לטפל בהפרעת קשב וריכוז?

התשובה היא לא. כשהילד שלכם מתחת לגיל 20- עדיף להתחיל בטיפול בגיל כמה שיותר צעיר, תוך הבנה שבגילאים אלו לכם כאנשים, כהורים וכזוג- יש השפעה משמעותית על הדרך שהמוח של ילדכם מתעצב ועל עוצמת ההפרעה. מתוך-כך ההמלצה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז מתחת לגיל 20- שלפחות 60% מהטיפול בהפרעה יהיה דרך ייעוץ ועבודה עם ההורים, בדומה לדרך בה אני עובדת ומלמדת את הסטודנטים שלי לעבוד. טיפול רגשי אך ורק או בעיקר לילד אינו עושה את העבודה הרצויה, כמו-גם שהדרכת הורים שאינה על-ידי מומחה עם תואר שני ומעלה בתחומי שיפור תפקודים מוחיים, אינה מקדמת משמעותית.

רוצים להתחיל בייעוץ במכון? מוזמנים להשאיר פרטיכם או להתקשר 074-74-99-044