רבים עם הילדים על שיעורי הבית? הילד מתקשה בלימודים?

הורים רבים מוצאים את עצמם רבים עם הילדים סביב שיעורי הבית. הילד לא רוצה לשבת על השיעורים, מתקשה להתרכז בהם ומוצא סיבות לקום ולעשות דברים אחרים, אומר ש"לא בא לו", "אין לו שיעורים" או טיעון דומה. נשמע מוכר? לפניכם שני כללים חשובים בדרך לשיעורי הבית:

  • כלל ראשון: כל ילד רוצה להצליח, אבל לא לכל ילד יש עדיין את הכלים לכך

אף ילד לא רוצה להגיע לשיעור ללא שיעורי-בית. זאת הרגשה לא נעימה, הילדים חוששים מכך שהמורה תגלה שלא הכינו שיעורים והם מפתחים אסטרטגיות "היעלמות". זיכרו זאת- הם לא עושים בכוונה, הם לא מתמרדים בכוונה, יש להם איזשהו קושי שגורם למוטיבציה שלהם או ליכולת שלהם להיות נמוכה כרגע! נסו להבין מה מקשה על ילדיכם- האם לימדתם אותו כיצד מכינים שיעורי-בית? זה לא מובן מאליו שילדים ידעו זאת. אנחנו כמבוגרים כבר יודעים- הילדים שלנו עדיין לא. למדו אותו כיצד לארגן את הדברים, עזרו לו להבין מה המקום שהכי נוח לו ללמוד בו- באיזה מקום הוא לומד בצורה הטובה ביותר, מצליח להתרכז טוב יותר והשיעורים לוקחים לו פחות זמן? יש ילדים שמתעקשים ללמוד בסלון או במטבח, אבל למעשה הלמידה שלהם תהיה אפקטיבית יותר בחדר שקט יותר. יש ילדים שדווקא ההיפך הוא הנכון לגביהם- למדו אותם לבחון זאת ולמצוא את המקום הנכון ביותר עבורם.

קושי יכול להיות פער בלימודים, קשיי קשב, קושי בהתארגנות וכדומה. עזרו לילדכם למצוא מהם הקשיים שמעכבים אותו ומצאו את הדרך להתגבר עליהם.

  • כלל שני: גבולות לצד חום והעצמה

הורים רבים מתלבטים לגביי המידה שהם צריכים ללחוץ על ילדיהם בנושא שיעורי-בית. הנוסחה הנכונה פה היא מצד אחד גבולות ברורים- יש שיעורים ולכן עושים אותם, לצד חיזוק, העצמה ותיווך. אל תשאירו אותם לבד עם הקושי- עזרו להם, תווכו, תנו להם כלים נכונים והיו מלאי סבלנות- למידה לוקחת זמן ולכל אחד יש את הקצב שלו! לפעמים הם יזכרו את אשר למדו ולעיתים תהיה גם נסיגה. היו עקביים ומלאי סבלנות- בדיוק כמו שאתם רוצים שיהיו מלאי סבלנות כלפיכם, כשאתם לומדים דברים חדשים.

העצימו אותם ושקפו להם את ההצלחות הקטנות- הצלחות אלו יכולות להיות
עצם העובדה שניסו והתיישבו (גם אם ענו רק על שאלה מתוך שיעורי הבית), עצם ההתארגנות שלהם, מענה טוב על שאלה וכל צעד שהם עשו בדרך להשגת היעד המלא- הכנת שיעורי הבית באופן עצמאי. זכרו שמה שחשוב הינה הדרך שהילדים עושים- היא זאת שבסופו של דבר תוביל להשגת היעד וההצלחה הגדולה. שקפו לילדכם כל צעד שהוא מצליח לצעוד בדרך הזאת- זה יגרום לעלייה בתחושת המסוגלות העצמית שלו ובעליית המוטיבציה ללמידה.


הדרך להורות יעילה ומהנה מתחילה בכלים מדויקים וגישה נכונה-
מוזמנים לפנות אלינו לקביעת פגישת ייעוץ שתהפוך גם אתכם להורים מאושרים, יעילים ורגועים יותר

קישורים שיכולים לעניין אותך גם: 

כך תחזירו את הרוגע הביתה- לחצו לקריאת הכתבה

 

הטיפול המלא בהפרעת קשב אצל ילדים ללא כדורים