לימודי תעודה נוירו-הוראה מקדמת

הלימודים שיעזרו לכם ללמד תלמידים בדרך שמצמצמת לקויות למידה, הפרעת קשב ומחזקת יכולות, כולל התמחות באסטרטגיות למידה שמחזקות את המוח!

נוירו הוראה מקדמת, הינו תחום המרכז בתוכו את הטכניקות המובילות ממחקרי שטח בארץ ובעולם, המאפשרים ללמד ילדים בדרך שתחזק את התפקודים המוחיים שלהם ותעזור להם לצמצם קשיים של מערכות הקשב, זיכרון, שפתי ומתמטי.

התעודה מאפשרת לבוגרים להיות מורים פרטיים מקדמים המתמחים באסטרטגיות למידה שמחזקות את המוח, להשתלב בתכנית שלנו במשרד החינוך ולהוביל בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. למעשה, הלימודים ממצבים את הבוגרים שלנו כמובילים בתחום ההוראה המקדמת ומעניקים להם ידע כלים חדשניים מבוססי מחקר מהארץ ומהעולם לשיפור תפקודי המוח של תלמידים.

במהלך הלימודים, הסטודנטים מתמחים בשיפור תפקודי המוח הקשורים ללמידה, שיפור יכולות קשב וריכוז, חיזוק משמעותי של יכולות קריאה, כתיבה והבעה (גם לתלמידים בעלי לקויות למידה), שיפור יכולות מתמטיות והסקה, שיפור זיכרון וביסוס אסטרטגיות למידה שמחזקות את המוח. 

הבוגרים שלנו מקבלים מעטפת של קהילה צומחת ומתחזקת, של נוירו-פדגוגים מקדמים ופותחים לעצמם דלתות בתחום ההוראה המקדמת-פרטית, החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

מהם תנאי הקבלה?

סטודנטים או בוגרי תואר ראשון ומעלה רלוונטי (חינוך, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול או רקע מקצועי של 7 שנים ומעלה, כגון אנשי צבא והדרכה) וראיון אישי. 

כמה זמן הלימודים נמשכים?

10 חודשים ועוד 4 חודשי התמחות.

מהו מבנה הלימודים?

הלימודים משלבים 6 סדנאות קבוצתיות מרוכזות של 7 שעות ובניהן שיעורים א-סנכרונים המשלבים קאוצ'ינג אישי (עבודה בזמנו הנבחר של כל סטודנט, בשילוב ליווי אישי) וכן הגשה שבועית. בנוסף, במהלך הלימודים יתקיימו הדרכות קבוצתיות מקוונות למענה על שאלות ותמיכה. 

האם ישנה התנסות גם לאורך הלימודים?

בוודאי, ההתנסות מתחילה כבר מהמפגש הראשון וממשיכה לאורך כל הלימודים. אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה ביותר ללמוד. 

האם ישנה עזרה במציאת תלמידים לצורך ההתנסות?

כן, אנחנו מסייעים במציאת התלמידים הן לאורך הלימודים והן בתקופת הסטאג'. 

מהי התעודה שמקבלים בסיום הלימודים?

מומחה בתחום נוירו-הוראה מקדמת ואסטרטגיות למידה שמחזקות את המוח, מטעם המכון ד"ר שחר לשיפור תפקודי המוח. התעודה, שנחשבת הוראה-מתקנת הדור הבא, מאפשרת לבוגרים להקים מרכזי לימוד, לעסוק בהוראה פרטית המבוססת שיפור תפקודי המוח ואסטרטגיות למידה שמחזקות את המוח, וכן מעניקה ידע וכלים חשובים לחיזוק עבודתם בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי. 

האם יש ליווי וסיוע בתעסוקה גם לאחר הלימודים?

בהחלט. הבוגרים שלנו יופיעו בעמוד המרכז את כלל הבוגרים באתר שלנו. בנוסף, לאחר סיום הלימודים תוכלו להשתתף בימי עיון הקשורים בהקמת מרכז למידה והגעה לתלמידים. כמו-כן, המצטיינים של כל מחזור, יוכלו להשתלב במכון שלנו במודיעין ובסניפיו וכן במכללה ובסדנאות המתקיימות במכון. 

האם יש לימודי המשך במכללה?

הלימודים במכללה הינם לימודי העמקה והתמחות. אנו מציעים 12 תעודות שונות בתחומי הנוירו-פדגוגיה ותרפיה מקדמות, המעניקות התמחויות נוספות והרחבת הידע, כגון התמחות בהפרעת קשב, נוירו- ייעוץ משפחתי והדרכת הורים, נוירו-ייעוץ לגיל הרך, התמחות בחרדות, התמחות בשליטה בכעסים ועוד. בנוסף, המכון מעמיד לרשות הבוגרים שלו אפשרות לקבלת הדרכה, המעניקה גם היא תעודות העמקה והתמחות. באופן כללי, המכון שלנו הוא קהילה צומחת הפותחת בפניכם עולם חדש של תמיכה, ליווי והעמקה לעולם שיפור תפקודי המוח- טיפול ופדגוגיה.  

במידה ואני גר בחו"ל, האם אני עדיין יכול ללמוד אצלכם?

בוודאי. עבור הגרים בחו"ל ישנן התאמות מיוחדות לאורך הלימודים המאפשרות לכם ללמוד הכל מרחוק. 

מתי הלימודים מתחילים ובאילו ימים הם מתקיימים?

הלימודים מתחילים ב-11.1.2023, הסדנאות המרוכזות יתקיימו בימי רביעי כאחת לחודש (שעות הצהריים עד הערב) ויתר הלימודים הינם גמישים לזמנו שלכל סטודנט. ההדרכות המקוונות יהיו אחת לשבועיים בערב, ביום שיבחר בהתאם לצרכי הסטודנטים. 

אודות ד"ר קורל שחר

  • דוקטור וחוקרת, אוניברסיטת תל-אביב
  • מורה לחינוך מיוחד, יועצת חינוכית ומשפחתית
  • בעלת התכנית 'נוירו-פדגוגיה ותרפיה מקדמות' במשרד החינוך לשיפור תפקודי המוח בכיתות הגן ובתי הספר
  • בעלת מכון טיפולי ולימודי לשיפור תפקודים מוחיים בכל הגילאים: קשב, התנהגות, זוגיות וצמיחה אישית
  • סיפורה האישי הופיע במגזין מנטה ובאתר Ynet על התהליך שעברה מילדה עם קשיים למטפלת, חוקרת, מרצה וסופרת בתחום שיפור תפקודי המוח. 
  • מרצה בתואר הראשון והשני באקדמיה
  • מנגישה מחקרים מובילים מהארץ ומהעולם לשיפור המוח בגילאים השונים באמצעות מודלים וכלים טיפוליים שקל ליישם ולעבוד איתם
  • יוצרת מודלים טיפוליים ופדגוגיים-הוראתיים המשלבים תכניות התערבות מהעולם לשיפור תפקודים, ל NLP, מיינדפולנס ו-CBT לחיזוק המוח ויצירת שינויים לטווח ארוך אצל ילדים ומבוגרים
  • מחברת הספר 'אימפה רומפה והכעס עובר' שמבוסס לשיפור תפקודים מוחיים ויצירת שינוי רגשי והתנהגותי אצל ילדים
  • הספר חוכמת האמר"ת למבוגרים, עתיד לצאת ביולי 2023
  • בעברה רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית, סמינר הקיבוצים
  • בעברה מרצת סגל פנים וחוקרת במכללת אור-יהודה (מל"א)