לימודי תעודה נוירו ייעוץ משפחתי

הלימודים שיעזרו לכם להיות מדריכי הורים ויועצים משפחתיים מובילים, המתבססים על תחום שיפור תפקודי המוח!

מוסד מוכר לקרנות ההשתלמות של משרד החינוך

נוירו-ייעוץ משפחתי משלב כלים מגישות NLP, CBT, מיינדפולנס ותוכניות התערבות מובילות מהארץ ומהעולם, שעוסקות בשיפור תפקודי המוח של ילדים והורים.

הידע, הכלים והטכניקות משולבים באופן שמעלה משמעותית את ההצלחות של תהליכי ייעוץ המשפחתי. זהו התחום אליו צועד העולם- שילוב של הטיפול הקלאסי עם התמקצעות בתחום שיפור תפקודי המוח.

אם בעבר הגישות הפסיכולוגיות הקלאסיות היו המובילות בתחום, היום אנחנו יודעים שכדי לייעץ ולטפל במשפחה, אנו חייבים להבין את המוח ולטפל תוך שימוש בטכניקות לשיפור תפקודי המוח של כלל בני המשפחה. הבדל זה הינו עצום הן ביעילות הטיפול, הן בתוצאות שהוא מייצר והן בשימור התוצאות לאורך זמן ואף לחיים שלמים.

במהלך הלימודים, הסטודנטים מתמחים בהתפתחות המוח של ילדים והשפעת ההורות והסביבה הביתית והחינוכית על התפתחות תקינה, בשיפור תפקודי וויסות רגשי והתנהגותי, בטיפול רגשי בילדים לצד תהליכי נוירו-ייעוץ משפחתי, לומדים לבצע הערכת תפקודי וויסות רגשי (כולל ODD) ולבנות וליישם תכנית טיפולית תואמת, לומדים להוביל תהליכים משפחתיים בדרך שתחזק את תפקודי המוח (קוגניטיבי, וויסות רגשי והתנהגותי) של הילדים וההורים, תיצור שיפור משמעותי ותעניק להורים כלים לשיפור ההורות והשותפות ההורית שלהם. תהליכי נוירו-ייעוץ משפחתי מאפשרים לכם להיות ממובילי תחום הטיפול המשפחתי והרגשי ושיפור תפקודי המוח.

 

לסטודנטים ולבוגרי הקורס, ישנן אפשרויות להמשיך להתמחויות המשך: נוירו-טיפול ואימון מוחי להפרעת קשב ילדים ונוער, נוירו-טיפול בחרדה לילדים ומבוגרים, נוירו-טיפול רגשי למבוגרים ונוירו-ייעוץ זוגי.

 

אורך הלימודים: 10 חודשים

מבנה הלימודים: מפגשים קבוצתיים אחת ל-3 שבועות (15:30-19:30/20:30, תלוי בחומר הנלמד בכל שיעור). בין המפגשים תתקיים התקדמות אישית ובצוותים סביב תרגילים שונים, כולל ליווי אישי ותמיכה לכל אורך הדרך ע”י צוות ההוראה. 

פרקטיקום: הפרקטיקום ייעשה במהלך הלימודים- התנסות עם שתי משפחות. התמחות מעשית תוך כדי הלימודים, מאפשרת לסטודנטים להגיע לרמת ביטחון והתמקצעות גבוהה יותר.

תעודה בסיום הלימודים: נוירו-יועצ/ת משפחתית, כולל התמחות בנוירו-ייעוץ שינה וגמילה. התעודה הינה מטעם המכון לשיפור תפקודי המוח והמכללה האקדמית בית-ברל.

 

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם עם פרטים נוספים לגביי הרשמה למחזור הקרוב​​

ההמלצה של ליאת בן עזרי

אני בעלת תואר שני בחינוך מיוחד ולימודי תעודה בcbt. אני סטודנטית של דר' קורל שחר בנוירו יעוץ- הדרכת הורים-לימודי תעודה. ממליצה מאוד ובחום רב על הקורס. ד"ר קורל מעבירה את הקורס בצורה מרתקת ומעניינת. תוך כדי ניפוץ מיתוסים והנגשת מחקרים עדכניים וחדשניים בתחום חקר המח. בנוסף לחומר הלימודי המרתק, דר' קורל צועדת איתנו שלב אחר שלב ומלווה באופן צמוד ומקצועי גם בחלק המעשי ולא רק בתיאוריה. אך מעל הכל, מדובר באישה מדהימה, עם ידע רב, רוך ואהבה לתחום בו היא פועלת. אנושית ורגישה כלפי הסטודנטים שלה, תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. למרות שאני מגיעה ללימודים לאחר יום עבודה ארוך, נשארת מרותקת, עירנית ומרוכזת במהלך שעות הלימודים. במהלך שנותיי למדתי במס' אוניברסיטאות ומכללות, אך מכללה מסוג זה , לא פגשתי מבחינת תוכן, חמימות, תשומת לב ומקצועיות. מתכוונת להמשיך ללמוד ב"ה בקורסים נוספים.

ההמלצה של עדי צפדיה

אני מדריכת הורים בארבע שנים האחרונות. התחלתי השנה ללמוד במכללה עם ד"ר קורל שחר בשני מסלולי לימוד, נוירו ייעוץ משפחתי והפרעות קשב וריכוז ועולם חדש נפתח עבורי ועבור ההורים שמגיעים אליי להדרכה! דרכי העבודה השתפרו, רכשתי בקורס כלים פרקטיים, מקדמים מאוד ומובנים להורים, הורים שמסגלים את הכלים חווים שינוי, מרגישים שינוי משמעותי בחייהם. הלימודים עוברים בשיטה וגישה פרקטית עם המון תרגול והתנסות מעשית לאורך הקורסים, ד"ר קורל שחר היא מרצה מקצועית וגם מלמדת בשיטה מעניינת מאוד, מהנה והחוויה שלי מכל הבחינות מדהימה!!!

מהם תנאי הקבלה?

סטודנטים או בוגרי תואר ראשון ומעלה רלוונטי (חינוך, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול או רקע מקצועי של 7 שנים ומעלה, כגון אנשי צבא והדרכה), שאלון מקדים וראיון אישי. ישנה וועדת חריגים למועמדים בולטים שאינם מגיעים מהתחום.

מהו אורך ומבנה הלימודים?

הלימודים נמשכים לאורך שנה ומשלבים לימודים פרונטליים קבוצתיים, משימות בליווי קאוצ’ינג אישי ופרקטיקום בליווי והדרכה צמודים.

האם ישנה התנסות גם לאורך הלימודים?

בוודאי, בהתאם לגישת נוירו-פדגוגיה מקדמת ותכניות הכשרה מובילות בעולם, ההתנסות מתחילה כבר במהלך הלימודים- דבר שמשפר משמעותית את הביטחון, היכולות והחוויה של הסטודנטים והבוגרים.  

האם ישנה עזרה במציאת מטופלים לצורך ההתנסות?

הסטודנטים אחראיים על מציאת מטופלים, אך אנחנו מסייעים במציאת המטופלים לאורך שני סבבי הפרקטיקום. 

מהן התעודות שמקבלים בסיום הלימודים?

נוירו-יועצ/ת משפחתי/ת, מטעם המכון לשיפור תפקודי המוח של ד”ר שחר והמכללה האקדמית בית-ברל. 
כולל התמחות בנוירו-יועצ.ת שינה וגמילה. 

האם יש עזרה בתעסוקה לאחר הלימודים?

לאחר סיום הלימודים תוכלו להשתתף בימי עיון הקשורים בהקמת קליניקה והגעה למטופלים. כמו-כן, המצטיינים של כל מחזור, יוכלו להשתלב בטיפול במכון במודיעין ובסניפיו וכן במכללה ובסדנאות המתקיימות במכון, בהתאם לצרכי המכון. 

האם ישנם לימודי המשך במכללה?

הלימודים במכללה הינם לימודי העמקה והתמחות. אנו מציעים תעודות שונות, המעניקות התמחויות נוספות והרחבת הידע, כגון התמחות בוויסות רגשי, התמחות בהפרעת קשב, התמחות בשליטה בכעסים ועוד. בנוסף, המכון מעמיד לרשות הבוגרים שלו אפשרות לקבלת הדרכה, המעניקה גם היא תעודות העמקה והתמחות. באופן כללי, המכון שלנו הוא קהילה צומחת הפותחת בפניכם עולם חדש של תמיכה, ליווי והעמקה לעולם שיפור תפקודי המוח- טיפול ופדגוגיה.  

מתי הלימודים מתחילים?

מחזור מקוון- יוני

מחזור פיזי- אוקטובר 2025

רוצים שיועצת לימודים תחזור אליכם?

אודות ד"ר קורל שחר

  • דוקטור וחוקרת, אוניברסיטת תל-אביב
  • בעלת מכון טיפולי ולימודי לשיפור תפקודים מוחיים בכל הגילאים: קשב, התנהגות, זוגיות וצמיחה אישית
  • סיפורה האישי הופיע במגזין מנטה ובאתר Ynet על התהליך שעברה מילדה עם קשיים למטפלת, חוקרת, מרצה וסופרת בתחום שיפור תפקודי המוח. 
  • מרצה בתואר הראשון והשני באקדמיה
  • יועצת חינוכית ומשפחתית
  • מנגישה מחקרים מובילים מהארץ ומהעולם לשיפור המוח בגילאים השונים באמצעות מודלים וכלים טיפוליים שקל ליישם ולעבוד איתם
  • בעלת התכנית ‘נוירו-פדגוגיה ותרפיה מקדמות’ במשרד החינוך לשיפור תפקודי המוח בכיתות הגן ובתי הספר
  • יוצרת מודלים טיפוליים המשלבים תכניות התערבות מהעולם לשיפור תפקודים, ל NLP, מיינדפולנס ו-CBT לחיזוק המוח ויצירת שינויים לטווח ארוך אצל ילדים ומבוגרים
  • מחברת הספר ‘אימפה רומפה והכעס עובר’ שמבוסס לשיפור תפקודים מוחיים ויצירת שינוי רגשי והתנהגותי אצל ילדים
  • הספר חוכמת האמר”ת למבוגרים, עתיד לצאת ביולי 2023
  • בעברה רכזת תכנית, מרצה ומדריכה פדגוגית, סמינר הקיבוצים
  • בעברה מרצת סגל פנים וחוקרת במכללת אור-יהודה (מל”א)