חיזוק חברתי של ילדים

הורים אהובים,
ילדים שמתקשים חברתית ורגשית, 
הם לאו דווקא ילדים שאין להם חברים, 
אבל הם כן יבלטו בקושי לנהל מערכות יחסים בריאות, 
חזקות, יציבות ותפיסת מקום חיובי. 
לפניכם מדריך עם סימנים בולטים של קשיים חברתיים אצל ילדים
והמלצות לתיווך וחיזוק הילדים. 


אני מזכירה שאתם מוזמנים תמיד להישען עלינו במכון- במודיעין, חיפה ובזום,
בטיפולים שלנו: נוירו הדרכת הורים וייעוץ משפחתי, נוירו ייעוץ זוגי, טיפול רגשי לילדים ומבוגרים,
טיפול ואימון מוחי להפרעת קשב לכל הגילאים, טיפול בחרדה וקבוצות לחיזוק מיומנויות
רגשיות וחברתיות ילדים ונוער. 

תוכלו להשאיר לנו פנייה דרך האתר או להתקשר/לכתוב ווטסאפ למספר: 074-74-99-044

 

תיהנו, 
ד”ר שחר

סימנים בולטים של קשיים חברתיים אצל ילדים: 

  1. צורך לרצות אחרים 
  2. קושי לעמוד על שלי
  3. קושי בתפיסת מקום חיובי או מקום בכלל בקבוצה
  4. קשיי ויסות רגשי: קושי בשליטה בכעסים, היעלבויות מרובות, פחדים מרובים וחרדה חברתית
  5. שקרים מרובים
  6. צורך לתפוס את תפקיד הליצן או תפקיד ה’ציני’ כדי שיראו אותי
  7. תחושה שלא אוהבים אותי או לא רוצים להיות איתי
  8. ביישנות יתר (כזאת שמפריעה לילד לייצר קשרים חברתיים)
  9. מופנמות משמעותית (כזאת שמפריעה לילד לייצר קשרים חברתיים)
  10. קושי בהבנה נכונה של מצבים חברתיים
  11. דפוסי חשיבה של שחור-לבן
  12. קושי בקבלת דעות שונות בלי לחוש כעס או עלבון
  13. הילד/ה מבלה פעמים רבות לבד בהפסקות או מרגיש שהוא ממש צריך להתאמץ כדי שישחקו איתו
  14. לא מזמינים את הילד למסיבות, לבילוי משותף אחר הצהריים וכדומה
  15. קושי בפתרון בעיות במצבים חברתיים (בין אחים או חברים)

המלצות לתיווך וחיזוק: 

  1. תיווך מצבים שונים- עזרו לילדכם לבחון מצבים שונים בהם קשה לו ולראות ולפעול בהם בדרך אחרת. אל תנאמו לו, אלא נסו להבין את הסיטואציה יחד איתו ולמצוא חלופות לגישה באירועים כאלו ולדרכי הפעולה והפתרון. 
  2. עזרו לילדכם להיות רגיש לעצמו ולאחרים- לזהות את הרגשות שלו ושל האחרים ולהתייחס אליהם במצבים שונים. לדוגמה כשמישהו עצוב, לא מרגיש טוב, כשילדכם מוזג לעצמו מים ויכול להציע גם לאחרים שלצידו- כל מצב שיאפשר לו לזהות את הרגשות של האחרים ולהתייחס אליהם בצורה טובה. באופן דומה, תנו מקום לרגשותיו ולצרכים שלו ולמדו אותו להתייחס ולתת להם מקום של כבוד. 
  3. למדו את ילדכם שזה נהדר לעמוד על שלו, לצד הקשבה לאחר- גם בבית וגם במצבים חברתיים. 
  4. מומלץ מאוד להיעזר בנוירו הדרכת הורים כדי לחזק וויסות רגשי או בנוירו-קבוצות לחיזוק רגשי וחברתי- תוכלו ללמוד על הקבוצות ונוירו הדרכת ההורים אצלנו במכון בהמשך העמוד. 
  5. עבדו על יחסי אחים- יחסי אחים הם מרגש אימונים נהדר למיומנויות רגשיות וחברתיות. כשילדיכם רבים, למדו אותם לעצור, להירגע ואז למצוא פתרון משותף ששומר על שני הצדדים. 
  6. העצימו את ילדכם וחזקו עצמאות חברתית- תנו לילדכם את ההזדמנויות לפעול בצורה עצמאית- במסעדה, מול המורה, מול חברים וכדומה. מרגש אימונים בטוח הוא מקום נהדר לחזק ולעזור לילדכם להתגבר על קשיים שונים. 

ואם תרצו להצטרף לנוירו-קבוצות לחיזוק חברתי ורגשי אצל במכון (חיפה ומודיעין), 
זה מה שחשוב שתדעו: 

בקבוצות החברתיות לחיזוק חברתי ורגשי, הילדים והמתבגרים לומדים ומתחזקים ב:

  • כלים שעוזרים לשפר וויסות רגשי ושיפור דפוסי חשיבה מקדמים (כולל חוברת התקדמות אישית להמשך עבודה בבית);
  • עבודה על ביטחון עצמי במצבים חברתיים שונים;
  • חיזוק מיומנויות חברתיות, כדוגמת פענוח מצבים חברתיים בצורה נכונה, דיוק הבחירות החברתיות שלנו, ניהול בריא וחיובי של מצבים חברתיים יומיומיים ומצבים חברתיים מאתגרים ועוד;
  • שיפור היכולת לנהל חברויות בריאות ומאושרות;
  • תרגול תפיסת מקום חיובי ומדויק לי בתוך קבוצות שונות;
  • הקבוצות מאפשרות מרחב בטוח להתאמן על הכלים ועל ניהול מצבים שונים- כולל בניית סרגל אישי להתקדמות חברתית שכל משתתף עובד עליו לאורך הקבוצה;
  • בנוסף, אנחנו בקשר עם הצוותים החינוכיים של הילדים כדי לייצר שיפור של הרגשתם החברתית גם במסגרת החינוכית, ומדריכים אתכם ההורים כדי שתוכלו לעזור לילדים להתחזק גם בבית.
  • אנחנו יוצרים בקבוצה קשרים בונים ומעצימים בין המשתתפים, מתאמנים רבות דרך האינטראקציות בקבוצה ויוצרים מעגל חברים תומך ומעצים לאורך כל הדרך;
  • בנוסף, אנחנו גם בקשר ומדריכים את הצוות החינוכי (לפי רצון ההורה) כדי לייצר לילד צמיחה בכלל הסביבות החברתיות שלו.
  • הקבוצות מחולקות לפי גילאים: גן, כיתות א’-ב’, כיתות ג’-ד’, כיתות ה’-ו’.
  • הקבוצות יתקיימו במודיעין ובחיפה, אורך מפגש: שעה ורבע
  • מודיעין (ימי שני ושלישי, החל מהשעה 15:00 ועד 18:30) ובחיפה (ימי ראשון, החל מהשעה 15:00 ועד 18:30).
  • הקבוצות מועברות על-ידי ד”ר קורל שחר יחד עם מטפלות המכון
  • עד 8 משתתפים בקבוצה
  • עם גיבוש הקבוצה, אנו נהיה בקשר לעדכון תאריך ההתחלה ושעת הקבוצה. 
  • עלות הקבוצה: 2,950 ש”ח ל-12 מפגשים, כולל ערכה מלווה (תחילת תשלום כשבוע לפני המפגש, ניתן לחלק לתשלומים).

 

רוצים שנחזור אליכם לגביי הקבוצות, נוירו-הדרכת הורים וטיפולים במכון? מלאו פרטיכם כאן:

מאמרים מומלצים בתחום:

Lange, K. W. (2020). The need for alternative treatments for attention-deficit/hyperactivity disorder. Movement and Nutrition in Health and Disease, 4.‏

 

Sousa, S. S., Amaro Jr, E., Crego, A., Gonçalves, Ó. F., & Sampaio, A. (2018). Developmental trajectory of the prefrontal cortex: a systematic review of diffusion tensor imaging studies. Brain imaging and behavior, 12(4), 1197-1210.‏


Forbes, T. A., & Gallo, V. (2017). All wrapped up: environmental effects on myelination. Trends in neurosciences, 40(9), 572-587.

 

Hodel, A. S. (2018). Rapid infant prefrontal cortex development and sensitivity to early environmental experience. Developmental Review, 48, 113-144.‏

 

Roy, A., Hechtman, L., Arnold, L. E., Sibley, M. H., Molina, B. S., Swanson, J. M., … & Stern, K. (2016). Childhood factors affecting persistence and desistence of attention-deficit/hyperactivity disorder symptoms in adulthood: results from the MTA. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 55(11), 937-944.

 

Noda, S., Shirotsuki, K., & Nakao, M. (2019). The effectiveness of intervention with board games: a systematic review. BioPsychoSocial medicine, 13(1), 1-21

 

תוכלו למצוא המלצות נוספות מתחת לקטגוריה ‘מכללה’ – מאמרים.