הכנה לכיתה א'- האם באמת צריך לשלוח את הילדים לקורס?

הורים רבים שואלים אותי האם באמת צריך קורסים להכנה לכיתה א'. התשובה החד משמעית שלי- תלוי במטרה. אם אתם רוצים חוג נחמד, שיעשה הכנה מסוימת לילדכם- לכו על זה, אבל אם אתם רוצים שילדכם יגיע מוכן בכל הבחינות לכיתה א', יהיה לו קל להסתגל חברתית ולימודית ושהוא יהנה ללמוד- חשוב שתלמדו בעצמכם כיצד לקדם את ילדכם, להעלות מוטיבציה ללמידה, לקדם מיומנויות רגשיות והכל תוך כדי הדברים שגם ככה אתם עושים, או בתוספת של מספר פעילויות פשוטות שיעשו את ההבדל. קורס כזה עולה עשירית ממה שמשלמים על קורסי הכנה לכיתה א'!

למה חשוב שילדים יהיו מוכנים לכיתה א'?

מחקרים רבים מראים שהמוח מתפתח בצורה מואצת בגילאים הצעירים וכי ישנן מיומנויות רבות שלילדים לוקח זמן ללמוד ולהפנים. באותה מידה בה תינוקות אינם מתחילים ישר בהליכה, אלא קודם זוחלים, או אינם רצים לפני שלמדו לעמוד וללכת- כך יש מיומנויות רבות שחשוב שילדכם ילמד טרם כניסתו לבית-הספר. המיומנויות הן לא רק לימודיות, הן גם סביב מוטיבציה ללמידה, יכולות קשב והתארגנות, התמודדות עם תסכול בעת למידה, ישיבה ממושכת בשיעורים (בשונה מהמפגשים הקצרים יחסית בגן), עבודה עצמאית בעת משימות, מיומנויות רגשיות תומכות ועוד. 

למה קיימים קורסים להכנה לכיתה א'?

אין עוררין לגביי הצורך של ילדים להיות מוכנים לכיתה א', אך הורים רבים חוששים להכין בצורה לא נכונה או לוחצת מידי את ילדיהם, ולכן פונים לאנשי מקצוע שילמדו את הילדים. הבעיה היא, שהקורסים מהווים מספר מפגשים קצר שאינו מקדם בצורה משמעותית את הישגי הילדים, ויותר מכך- פעמים רבות הקורסים מועברים בצורה לא מקיפה או טובה, מתמקדים במיומנויות בודדות ולעיתים אף יוצרים אצל הילדים דווקא התנגדות וחשש. ב-16 השנים האחרונות אני שוקדת על ללמד הורים לא לפחד לקדם את ילדיהם, אלא פשוט ללמוד איך לעשות זאת. 

איך מכינים לכיתה א' בצורה הטובה ביותר?

דרככם ההורים- ברגע שאתם לומדים איך לקדם את ילדכם בצורה מקיפה ומהנאה, תוך-כדי מרבית הפעולות שאתם גם כך עושים בבית ובתוספת של עד 10 דק' ביום (תלוי בכם כמה זמן תשקיעו), אתם מקדמים את ילדכם בצורה מהירה, מקיפה ויעילה יותר מכל קורס שתרשמו אותו אליו. בנוסף, אתם לומדים איך לקדם אותו רגשית, כך שלא תצטרכו לחוות ריבים סביב שיעורים עם הכניסה לבית-הספר או סביב הקריאה והכתיבה, שהורים וילדים רבים חווים. 

רשמתם בכל-זאת את ילדכם לקורס הכנה לכיתה א'? אל תוותרו גם על הקורס שלכם, ועכשיו הוא מקוון וזמין בכל שעה ומקום

הוא יעשה את ההבדל, עולה פחות עשירית מהקורס של הילדים ומשנה לגמרי את הדרך שהורים וילדים חווים את הכניסה לבית-הספר ואת הלמידה בשנים הראשונות. בעזרתו תדעו בוודאות שאתם מכינים את ילדכם בצורה המקיפה והנכונה ביותר!